fredag, september 02, 2005

GP:s Attityd om värnplikt

Göteborgspostens avdelning för gymnasister, Attityd, skall göra en artikel om värnplikten där två stycken (antar jag) från vardera läger, d.v.s en som är någorlunda intelligent och en som tycker att värnplikt är ett bra system, skall svara på lite frågor om vad de tycker om värnpliktssystemet och antagligen debattera lite mot varandra. Artikeln kommer att skrivas av en SSU-are, så därför vet jag inte riktigt hur det kommer att gå med objektiviteten, men det får framtiden utvisa. Jag tror dock att personen i fråga är bra på att hålla i sär journalistiken från sina åsikter.
Anledning att jag skriver det här är förövrigt att det är jag som skall stå på de frihetligas sida i artikeln.

7 Comments:

Blogger Peter said...

go get 'em, boy!

lördag, september 03, 2005 1:18:00 em  
Anonymous Anonym said...

Du får skriva när artikeln publiceras, så att jag inte missar den. Alltid lika roligt att läsa folks tafatta försök att försvara slaveri.

lördag, september 03, 2005 2:44:00 em  
Blogger hrm said...

Artikeln lär ju publiceras på nätet ( www.attityd.nu tror jag). Hoppas bara att folk kommer förstå argumenten, kreti och pleti verkar ibland ha problem med det. Sist vi debatterade det i skolan var argumentet för att vi skall tvinga in folk i döden var att om man slogs för Det Ärofyllda Fäderneslandet så hade man i alla fall försökt.
Efteråt så "hånade" dem mig för mina argument. En utmärkt ironi.

lördag, september 03, 2005 3:20:00 em  
Blogger hrm said...

Jag är svinbra på personangrepp, citat kan jag nog tillräckligt av och hånskratten kommer nog klippas bortav korrekturläsaren.

lördag, september 03, 2005 3:55:00 em  
Blogger Henrik V said...

Ah, roligt. Äg dom hårt.

söndag, september 11, 2005 1:48:00 em  
Anonymous Anonym said...

Tycker ditt fördömande av människor som är positivt inställda till värnplikt är lite tråkigt. Jag, och många andra, tar säkert dig som betydligt mer seriös debattör om du påstår att ni har olika åsikter istället för "en någorlunda intelligent och en som tycker värnplikt är ett bra system". Därigenom nästan automatiskt idiotförklarar du samtliga som inte sympatiserar med dig...och det kan röra upp känslor på ett sätt som du förhoppningsvis inte avsett. Tänk efter,

/M

tisdag, september 13, 2005 12:20:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag skrev om just värnplikt, i just GP, på just ungdomssidorna (fast då i det årligen återkommande "Ung Debatt") 2003.

(Läs här.

Lycka till i debatten. Spöa SSU in i nästa vecka.

tisdag, mars 21, 2006 2:49:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home

FREE hit counter and Internet traffic statistics from freestats.com