onsdag, maj 25, 2005

Dagens replikskifte 2

Taget ur Elvis i dagens Metro:

Hedvig: Visste du att staten har monopol på allt spel?
Elvis: Men hallå, har jag helt fel eller är inte monopol förbjudet av staten själv??
Hedvig: Jo, det är precis som emd alkohol och systembolaget. Det fulaste är att de verkar rättfärdiga sin girighet med någon slags förmyndarskap. "Vi kan inte släppa det fritt för ni skulle inte kunna hanera det." Skulle inte förvåna mig om de utvidgar monopolet och öppnar statliga bordeller när de fattar hur mycket de skulle tjäna på det. Principen lär ju inte hindra dem, för det är uppenbarligen något man kan tjäna pengar på.
Elvis: Det hade nog gått bra! Jag hade lätt köpt Göran Persson för en timmes bondage. Tejpat min restskattsedlar på hans håriga bringa och ryckt loss dem.
Hedvig: Men det går ju inte.
Elvis:
Döh! Fattar jag väl.
Hedvig: Man kan inte köpa bordellmamman..

En alldelles utmärkt sammanfattning tycker jag. Har sagt det förut och säger det igen, socialdemokraternas ideologi verkar vara som lyder:
Wohlfahrt durch Vormunderschaft! \0
FREE hit counter and Internet traffic statistics from freestats.com